سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت لوله مبلی

لوله صنعتی

در محیط های صنعتی، هیچ ماده ای به طور تصادفی انتخاب نمی شود. در طول فاز طراحی، ویژگی های مواد موردنیاز باید به دقت بررسی و تعیین شوند تا از پیچیدگی های احتمالی در حین کار و وقوع اتفاقات ناخواسته جلوگیری شود. این امر در انتخاب مواد موردنیاز برای ساخت لوله نیز صادق است. لوله ها، با توجه به مایعاتی که منتقل می کنند، تحت  فشار مکانیکی، حرارتی و شیمیایی زیادی هستند. ازاین رو، ماده مورداستفاده برای تولید لوله نقش بسیار مؤثری در پروسه های تولیدی، ازجمله ماشین کاری، ایفا می کند. ظرفیت ماشین کاری هر لوله رابطه مستقیم با ماده مورداستفاده در پروسه تولید دارد و به منظور دست یابی به بهترین کیفیت باید اقدامات احتیاطی مربوط به دست کاری هر ماده را در نظر گرفت. ماشین کاری پروسه ای است که پیش از جوشکاری هر قطعه انجام می شود. 
لوله صنعتی، دسته گسترده ای از سخت افزارهای انتقال مایعات و جامدات است که در صنایع مختلف مورداستفاده قرار می گیرند. معمولاً از لوله های استوانه ای و سخت در پروسه های پردازشی، ساخت وساز و زیرساخت های شهری استفاده می شود. لوله های صنعتی و لوله های سخت با استفاده از مواد گوناگون و با هدف انتقال مایعات و جامدات مختلف تولید می شوند. در اغلب موارد، لیکن نه همیشه، لوله های صنعتی به صورت استوانه ای تولید شده و برای اتصال آن ها از زانوها و پیوندهای خاص استفاده می شود. تولید لوله های صنعتی و مواد به کاررفته در تولید آن ها بر اساس هدف و کاربرد موردنظر انتخاب می شود.
 لوله صنعتی بر اساس کاربرد موردنظر و با هدف دست یابی به بهترین کیفیت ممکن طراحی و تولید می شوند. برخی از مواد سازنده لوله های صنعتی شامل فولاد، استیل، PVC، برنج، شیشه، چدن و غیره هستند. به منظور جلوگیری از خوردگی لوله های فلزی، لایه محافظتی روی به سطح داخلی و خارجی این لوله ها اضافه می شود. تا زمانی که لایه محافظتی این لوله های گالوانیزه از بین نرود، احتمال خوردگی لوله ها پس از مواجهه با مایعات شیمیایی مختلف به حداقل خواهد رسید. 

لوله صنعتی

قیمت لوله گاز

لوله گاز یکی از کالاهای کاربردی برای زیر ساخت هر ساختمان می باشد که با توجه به نوع و جنس آن در محل مناسبی از ساختمان به کار برده می شود. مواد اولیه ای که این محصول از آن تولید می شود ورق های فولادی هستند که با ضخامت های متفاوت تولید می شوند و بصورت نورد گرم و نورد سرد تولید شده اند.
لوله گاز یکی از محصولات بسیار مهم فلزی می باشد که در امور مختلف از آن استفاده های زیادی می شود، لوله گاز به صورت عمده برای خطوط انتقال گاز از نقطه ای به نقطه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد که سایز آن بسته به نوع خدمات گاز رسانی متفاوت است. 
 اصولا این لوله ها با قطر مشخصی تولید می شوند که دارای مقاومت بسیار بالا با وزن مناسب می باشد تا در هنگام اتصال و نصب به آن فشار زیادی وارد نشود. قیمت لوله گاز بر اساس فاکتورهای گوناگون محاسبه می شود که از مهمترین آنها می توان به میزان ضخامت و طول آن می باشد که بصورت مستقیم بر روی قیمت لوله گاز تاثیر می گذارد.

لوله گاز

قیمت لوله مبلی

قیمت لوله مبلی معمولاً بر اساس وزن موردنیاز است که با توجه به نوسان بازار فولاد نمی توان قیمت مشخصی را برای آن اعلام کرد. درواقع خریداران این محصول برای هر بار خرید کردن قبل از سفارش فاکتور خود باید قیمت لوله مبلی را از کارشناسان فروش بپرسند. زیرا قیمت این لوله ها به عوامل مختلفی مانند قیمت جهانی ورق نورد سرد، قیمت ارز، تعرفه های گمرکی برای واردات، قیمت انرژی موردنیاز برای کارخانه های تولیدی و ... بستگی دارد.
به طورکلی قیمت هر کیلو لوله مبلی از لوله سنگین بالاتر است. اما به دلیل اینکه مصرف لوله به صورت طولی می باشد استفاده از لوله مبلی در واحد طول مقرون  به  صرفه  تر از لوله  های سنگین خواهد بود. از طرفی این لوله  ها در ضخامت های مختلف برای کارهای متفاوت تولید می شود. بنابراین هرچه ضخامت بیشتری داشته باشند مقدار طول آن ها به ازای یک کیلوگرم کمتر خواهد شد و هزینه نهایی برای یک متراژ مشخص بیشتر می شود. لوله مبلی یکی از بهترین و کاربردی  ترین محصولات فولاد است که در صنایع تولیدی مختلف از آن استفاده های زیادی می شود. این لوله ها نسبت به لوله های توپر بسیار سبک هستند اما مقاومت بالایی دارند. همچنین ازنظر اقتصادی نیز در واحد طول مقرون  به  صرفه  تر می باشند.

لوله مبلی

لوله مانیسمان

لوله ها را از نظر ظاهر و روش تولید به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  • لوله های درزدار (WELDED PIPES): لوله هایی هستند که بر روی سطح خود دارای یک درز جوش داده  شده هستند.
  • لوله های بدون درز (SEAMLESS PIPES): لوله  هایی هستند که بر روی سطح خود دارای هیچ گونه درز و خط  جوشی نیستند و سطحی صاف و یکنواخت دارند.

لوله  های فولادی بدون درز را در بازار با نام لوله مانیسمان می  شناسند. ازآنجایی که لوله  های مانیسمان بر روی سطح خود دارای هیچ  گونه خط اتصال و یا جوش نیستند ازنظر استحکام، مقاومت در برابر خوردگی، دما و فشارهای بالا از کیفیت بالاتری (در مقایسه با لوله های فولادی درزدار) برخوردار هستند؛ بنابراین، از لوله های مانیسمان اصولاً از در صنایع حساس که احتیاج به ویژگی ها و ضریب اطمینان بالا دارند، بسیار استفاده می شود.

قیمت لوله مانسمان

لوله بدون درز مانیسمان طبق کاربرد، سایز و رده  به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. این لوله ها معمولا در دو سایز 6 و 12 متری و رده های 20، 40، 60، 80، 120 و 140 تولید می شوند. رده های 20، 40 و 80 پراستفاده  ترین ضخامت  ها هستند. لوله رده 80 که استحکام بالاتری دارد در موارد پرفشار و شرایط خورندگی مصرف دارد و جزو لوله های سنگین محسوب می شود و رده 20 لوله سبک نیز نامیده می شود. قیمت لوله مانیسمان با توجه به نوع آن متفاوت خواهد بود.

لوله آبرسانی

لوله ها با توجه به نوع کاربرد، اتصالات و جنسشان به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که معمولاً اهداف مختلفی از ساخت آن ها دنبال می شود، یکی از مهم ترین آنها انتقال و آبرسانی به قسمت های مختلف می باشد که جنس لوله آبرسانی و جمع آوری فاضلاب معمولا پلاستیکی یا آهنی می باشد و در آب رسانی خانه  ها و مکان  های مختلف و سیستم  های آبرسانی کوچک از لوله  های گالوانیزه هم استفاده می شود.
لوله های آزبست سیمان و لوله های بتونی نیز در جمع آوری فاضلاب کاربرد دارند. البته استفاده این نوع از لوله ها به دلیل مشکلات زیست محیطی و تعمیر و نگهداری پر هزینه رو به انقراض است.
همچنین در آبرسانی منازل و اماکن و سیستم های آبرسانی کوچک PLUMBING از لوله های گالوانیزه استفاده می شود. در لوله کشی آب گرم و سرد مصرفی برای اتصال لوله ها به یکدیگر تغییر جهت دادن لوله ها انشعاب گیری و یا تبدیل قطر لوله از قطعاتی استفاده می کنیم که آنها را اتصالات یا وصاله می نامند.

قیمت لوله آبرسانی

قیمت روز لوله آبرسانی امروزه با توجه به شرایط ارزی و اقتصادی دارای ثبات نیست. هزینه این محصول به قطر و فشار لوله و همچنین مواد اولیه آن بستگی دارد و این نوع لوله ها اقطار مختلفی دارند که معمولا از 20 میلیمتر شروع شده و نهایتا به 2400 میلیمتر در طرح های عظیم منتهی می شوند.
قیمت لوله آبرسانی و وزن آن رابطه مستقیم با فشار کاری آن لوله دارد , هرچه این فشار بالاتر باشد وزن و قیمت لوله بالاتر می رود.

روش های ساخت بتن ضد آب

آشنایی با نسبت های تقریبی اختلاط بتن